SZUŠ Výtvarný ateliér LADON zorganizovalo v priebehu leta 2024 viaceré letné výtvarné školy, z ktorých vám prinášame krátke reportáže s fotogalériami.

Katka Končová viedla LVŠ - mix výtvarných techník ,,Deti tvorili v letnej škole diela v každej dostupnej výtvarnej technike. Od kresby divotvorných rastlín suchým pastelom, inšpirovaným japonskou umelkyňou Miroco Machiko, cez mramorované keramické misky a maľované tričká, až po koláž morských vĺn a autoportréty tvorené tlačou z výšky. Úlohy boli poprepletané rôznymi výtvarnými hrami a tak im týždeň ubehol ako nič.” 

Druhú LVŠ - mix výtvarných techník  viedla Zuzana Dobrovičová, ktorá v pondelok s deťmi ručne vyrábala papier a potom navrhovali grafiku na tému Totemové zviera. V utorok sa zúčastnili Workshopu o ilustráciami v TOTO je galéria, s Idou Želinskou a okrem toho tlačili grafiky, kreslili v plenéri a navrhovali vázy s kyticou. V stredu sa venovali technike "blotted line", ktorú spopularizoval Andy Warho, pomocou ktorej tvorili na tému Kytica Kvetov. Vo štvrtok vznikli sídliská šablónovou maľbou, a kávomaľba - na papieri deti lavírovali jedlo. S piatkom prišlo lúčenie, odovzdávanie prác a certifikátov, ale stihlo sa ešte tvoriť. Deti vytvorili vtipné Retroplagáty či vymyslený film v koláží.

Tretiu LVŠ - mix výtvarných techník viedla Miška Helíková, ktorá s deťmi napríklad maľovala akvarel na tému ,,Váza kvetov”, inšpirovanú tvorbou Mikuláša Rogovského. Ďalej sa odlieval rám na zrkadielko, inšpirovaný tvorbou Aliny Ferdinandy. V ďalšej aktivite pod názvom "Skry motýľa v triede" sa žiaci snažili vyfarbovaním farbičkami zakamuflovať makety motýľov rozmiestnené po triede. Akrylom si študenti maľovali obal obľúbenej knihy a vytvárali si tak vlastný alternatívny prebal a lá Dušana Kállay. Ďalšou knižnou témou bolo tvorenie záložka do obľúbenej knihy. Tá bola tvorená využitím fotografie prebalu knihy za pomoci učiteľa v programe Adobe Photoshop, s možnosťou dokresľovania/úpravy dizajnu v PC.  Žiaci si taktiež vytvárali obrázok podmorského sveta pomocou vyrývania do machovej peny. Obrázok následne viac krát otláčali na výkres A4, jeden z výtlačkov tlačili na A3 a dokresľovali giocondami. Inšpirácia dielami Alojza Klimu. Poslednou témou bolo vytváranie klobúku vodnej/lesnej/lúčnej čarodejnice. Z hrubého výkresu vytvorené klobúky žiaci doozdobovali priliepaním látok. Látky vrstvili a vytvárali z nich rôzne štruktúry. Farebne klobúk dotvárali maľbou akrylom.

Počas LVŠ zameraného na maľba pod vedením Viktórie Beka sa deti bližšie zoznámili s rôznymi maliarskymi technikami. Pondelok bol venovaný tvorbe krajiniek Martina Benku, ktorou sa deti inšpirovali aj vo svojich maľbách temperovými farbami, pomocou tupovacích pomôcok a štetcov. V utorok experimentovali s vodovými farbami pri maľbe všakovakých listov a vtáčích pierok. Na záver využili nadobudnuté zručnosti pri maľbe vtákov. V stredu sa žiaci zoznámili s dielami slávnych umelcov a vyberali si z dvoch alternatív zadania: maľba podľa reprodukcie alebo maľba podľa fotografie s rukopisom umelca. Videli diela Dominika Skuteckého, Ladislava Mednyánszskeho, Claude Moneta a Vincenta van Gogha. Vo štvrtok sa zoznámili s dielami Daniela Fishera, ktoré ich inšpirovali hravými kresbami v plenéri, ktoré sa stali na moment súčasťou prostredia.  Piatok sa stal veľmi výnimočným a deti si ho asi najviac užili, nakoľko si dizajnovali a maľovali vlastné tričká. Nechýbala ani patričná módna prehliadka na záver.

Aj v Šamoríne sme zorganizovali letnú výtvarnú školu s tematickým zameraním MIX výtvarných techník, ktorú viedla Mária Kmeťová.  Počas týždňa si jej absolventi vyskúšali rôzne techniky ako modelovanie z hliny a následné glazovanie, tvorbu plošných masiek pečiatkovaním, maľovanie na drevo, grafickú techniku s témou letnej pohľadnice, iniciály tvorené s technikou asambláž,  vyrobili si komix dotváraný kameňmi a napokon týždeň ukončili hrou s vodovými farbami.

Jedna letná výtvarná škola pod vedením Žofky bola špecificky zameraná na keramiku. Slovami pani učiteľky: ,,Počas keramickej letnej výtvarnej školy sme pracovali s viacerými technikami modelovania a maľby keramiky. 
Prešli sme si farbením hliny farbítkami z čoho nám vznikali mramorované vzory, vytvorili sme si vlastnú hlinu “paper clay”, z ktorej sme robili sochy a objekty, modelovali sme antropomorfné vázy inšpirované Picassom a tiež si vyskúšali rôzne spôsoby maľovania pomocou engob.“ Po vypálení všetkých výrobkovešte rozšírime galériu o ďalšie fotografie nadherných keramických výrobkov. 
 

Príspevok budeme ďalej aktualizovať. 

Späť